Ez is megtörtént, túl vagyunk a 2015-ös NFL drafton. Mivel a május elsejei hétvégére esett, így én wellness nyugalomból figyeltem az eseményeket. Az első napon még sikerült is felkelnem, a másodikról már lecsúsztam :)

Az eltelt időszakban különböző draft elemzéseket és véleményeket olvastam már... kicsit olyan ez, mint a mock draftok ideje. Kb ahány szakértő, magát annak tekintő és szurkoló, annyi mock draft, na meg annyi értékelés. Csak a tampai viszonylatban elég szélesen mozog a skála (az amerikai rendszer szerint A - F értékelések vannak) van itt B-től C-ig minden ami szem szájnak ingere, az nfl.com szerint meg a Philly mellett a tampa az egyik nagy vesztes... na bumm, de például Brian Baldingertől A értékelést kaptunk...

Aki nem ismeri az amerikai értékelési rendszert: 

A a legjobb

F a legpocsékabb. Az átlagos eredménynek a C számít, de ahogy nálunk is, itt is vannak +/- jelzések. Pl. C-

Szpoiler: én se vagyok elégedett.

Nézzük miből is éltünk.

Az általam vizionált hiányposztok:

Offensive Tackle, Offensive Guard, Defensive End, slot Wide Receiver, Linebacker, Safety

Választási lehetőségek:

Round 1 Pick#1

Round 2 Pick#34

Round 3 Pick#65

Round 4 Pick#109

Round 5 Pick#162

Round 6 Pick#184

Round7 Pick#219

Round7 Pick#231

Nézzük, hogy mi történt:

Round 1 Pick#1 Jameis Winston QB, Florida State

Grade: C-

Nagyjából ezt tudta és várta mindenki. A front office próbált némi füstöt generálni, hogy nyitottak vagyunk a trade ajánlatokra, esetleg Mariota lesz az 1/1. Nos mint kiderült nagyjából január óta biztos volt ez a pick.

Mint azt már kifejtettem én nem szerettem volna QB-t draftolni. Egyrészt, úgy vélem egy ilyen szar fal mögött Tom Brady sem lubickolt volna annyira, másrészt voltak komolyabb hiányosságok. Harmadrészt ezen a drafton nem voltak kiemelkedő irányítók. Ergo én Glennonnal mentem volna tovább és ebből a pickből Leonard Williams lett volna kalóz.

Winston körül is kérdőjelek voltak és vannak. Pályán kívül kérdéses és megosztó személyiség, voltak kisebb és nagyobb balhéi, botrányai. Ezekre persze a média ugrott rögtön. Szexuális zaklatás gyanú, bolti lopás, trágár beszéd az egyetem területén. A bolti lopás alkalmával rák lábakat lopott, amivel most trollkodott is egy kicsit. A draft után tampa sapkában és mezben rák lábakkal "ünnepelt". Persze több se kellett a médiának és a szakértőknek, hogy megint ízekre szedjék. A személyisége így több mint kérdéses, Lavonte David is nyilatkozta már, hogy egy kicsit le kell nyugodnia, ami teljesen igaz. Fel kell venni a pro style ritmust, ha franchise irányító akar lenni és ha el akarja kerülni a manzieli pályát.

Csöndben jegyzem meg, hogy én jót röhögtem ezen. A kép persze törlésre került...

Ami engem jobban aggaszt az a pályán mutatott ténykedése és azon belül is az interceptionok. Persze ezt több módon lehet magyarázni. Nem voltak elit elkapói, harmatos futójáték stb. Reményeim szerint Koetter kezei alatt ő és a teljes offense is jobban fog muzsikálni.

Apropó Koetter. Nálam az egész holtszezon legjobb/legnagyobb igazolása Ő volt. Ha ezt a támadósort valaki ráncba szedi akkor reményeim szerint ő lesz az. A tavalyi harmatos játékot több mindenre lehet fogni: OL hiányosságai, gyenge irányító játék, nem létező futójáték, de szerintem a legfontosabb hogy nem volt támadó koordinátor, aki fazont és ritmust szabott volna ennek az alakulatnak. Arroyo erre tökéletesen alkalmatlan volt.

A negatívumok után egy kis pozitívum. Az, hogy Winston az FSU irányítója volt egy kicsit lendíthet a csapat helyi megítélésen. Helyi egyetem, helyi NFL csapat, ez szurkolói bizalomban, eladásokban, meccsre járási hajlandóságban is kedvez majd nekünk.

Round 2 Pick#34 Donovan Smith OL, Penn State

Grade: B

Miért is B-? Abszolút hiányposzt, ez rendben. Ami miatt nekem kicsit savanyú a szőlő, hogy voltak nála jobb játékosok ezen a poszton és voltak összességében is. Jake Fisher az 53. helyen ment ki, Tre' Jackson és T.J. Clemmings pedig a negyedikben, 

Smith munkásságának kicsit utána kellett néznem, mert előzetesen rá nem gondoltam mint potenciális célpont. Mivel a csapat rá csapott le, így vélhetően ő szerepelt az OL lista előkelő helyén. 

Smith méretei impozánsak. 6'5 magas és 338 fontot nyom. Az egyetemen végig bal oldali tackle volt, az NFL-ben vélhetően jobb oldali lesz. Na neki nincsenek karakter problémái, nem volt soha balhéja, letartóztatása stb. ellenben még nem is kellett volna a draftra jelentkeznie mert még fiatal, de már megvan a kriminalisztikai diplomája, így végül idén jelentkezett a draftra. 

A Senior Bowl-on remek munkát végzett, jó erőben van, a lábmunkája is jó. Többen inkább guardnak gondolják a profi szinten valamint megkérdőjelezik az elit pass rusherek elleni munkáját, valamint a futball iránti alázatát.

Kérdés nélkül kezdő kalibernek gondolom a jobb oldalra. 

 

Round 2 Pick#61 Ali Marpet OL, Hobart & William Smith

Grade: C-

Ali Marpet története kicsit amerikai filmbe illő. Egy harmadik ligás egyetem játékosa volt. Messze kimagaslott a mezőnyből, amire felfigyeltek országszerte és meghívták a Senior Bowlra. Itt tackle pozícióból bemozgatták guardba és hamar felvette a versenyt az első ligás versenytársakkal szemben. Végig jó munkát végzett. Ezt követte a combine Indianapolisban, ahol kimagasló eredményeket ért el. Remek futás, shuttle és 3 cone drill gyakorlatok. Csak miatt rendezett a Hobart Pro Dayt. Az iskola történetében ez volt a második pro day...

A hamupipőke mese csak ezek után keményedett be... feltradeeltünk érte vissza a második körbe és elhoztuk a 61. helyen. Na ezen egy kicsit kiakadtam. Mondanom se kell, hogy voltak bent előzetesen magasabbra taksált tehetségek. Owamagbe Odighizuwa is csak a 74. helyen ment el mind DE ami nálunk szintén nagy hiányposzt. Tehát összességében én a feltrade megtörténtével nem értek egyet. Egy harmadik ligás játékosért ez nekem egy kicsit sok... Főleg úgy, hogy a 65. helyen szerintem még tutti bent lett volna...

61. Colt: Tőlük jött a pick. A védelmet tupírozták nagyon, összesen a hetedik körben vittek egy OL-t. Nem volt égető szükségük Alira.

62. Packers: nincs szükség OL-re, nem is draftoltak erre a posztra. 

63. Seattle: ez volt az első pickjük, amit egy defensive endre fordítottak. A negyedik körben draftoltak két OL-t, kötve hiszem, hogy ezt a picket Ali Marpetre lőtték volna el. 

64. Pats: Bill nagy mágus, de voltak ennél nagyobb need-ek náluk. A három db negyedik körös cetliből igazoltak két OL-t. 

Ami nagy kérdés így nekem, hogy a DIV3-ből rögtön az NFL-be ugrani nem-e lesz nagy (megugorhatatlan) ugrás. Ettől félek némileg. 

Reményeim szerint a tündérmese folytatódik és bebizonyítja, hogy méltatlanul játszott olyan alacsony ligában, felveszi a kesztyűt (sőt, hatalmas motivációs vágy lesz benne) és beverekszi magát a kezdőcsapatba és ott meg is állja a helyét. 

Ha igen, akkor megemelem a kalapom Licht előtt, hogy kiszúrt és áldozott egy csiszolatlan gyémántra.

 

Round 4 Pick#124 Kwon Alexander LB, LSU

Grade: B+

Végre egy védő!! A fenti trade miatt nem választottunk a harmadik körben, így Kwon érkezett a negyedikben. Az LB annyira vészes hiányposzt nem volt az én meglátásom alapján, depth képzésre jó volt az igazolás. Kwon illik a Tampa2 védelmi sémába és remek játékosoktól tud tanulni. Jó és ami a legfontosabb a sémába igazodó játékos lehet belőle. 

Lavonte mellett nagyon sokat tud majd tanulni. Ahogy elnéztem jól mozgó, a pályán jól látó LB. A pálya egyik szélétől a másik széléig robotol, jól megy vissza zónába, szépen védekezi a passzt is. Nem gondolom, hogy rögtön kezdő kellene, hogy legyen. A Lansanah - Carter - David hármas nekem elég jó. A strong side helyre pályázhat idővel és természetesen a speciális egységben lehet nagy szerepe.

 

Round 5 Pick#162 Kenny Bell WR, Nebraska

Grade: A

A kis afro frizurás Kenny nálam egy jó steal az ötödik körben és nem csak azért mert én is őt draftoltam volt egy előzetes postomban :)

Mivel az első két helyen megkérdőjelezhetetlen a WR állományunk (VJax és Mike Evans) ezért első körben a slotban használnám a 6'1 magas Kennyt. Idővel második számú WR is lehet belőle. Édesapja Ken Bell szintén NFL játékos volt, a Denveri Vadlovaknál játszott, így a pedigré sem rossz. A Nebraska egyetem több rekordját is ő állította fel.

A 4.37-es 40 yardos idővel egy kis gyorsaságot hozott az elkapóink közé, A sebességét kihasználva jól szeparálódik a cornerektől, ez által biztos célpontot nyújtva és helyet hagyva az irányítónak. Az egyetemen bemutatott jó pár nagy játékot (pl. Illinois vagy a Minnesota ellen), intelligens jól edzhető játékos. A megszerzése fontos Jameis szemszögéből is, hiszen egy újonc irányítót (de egy veteránt is) megfelelő célpontokkal kell körbe bástyázni a pályán, akikre számítani tud. A széleken lévő két Buc-Torony mellett Kenny a sebességgel nyújthat változatosságot.

Ami tovább javítja a helyzetét, hogy visszahordási tapasztalata is van, a Penn State ellen szép visszahordást mutatott be. 

Az Ő draftolásának nagyon örülök, szerintem jó játékos lesz és nagy erőssége a csapatnak.

 

Round 6 Pick#184 Kaelin Clay WR/returner Utah

Grade: C-

Hivatalosan elkapó, de szerintem ilyen minősítésben viszonylag ritkán fogjuk a pályán látni. Lovie a személyében az új Devin Hestert keresi. A C- grade is egyenlőre a jelennek szól és annak, hogy szőrös a szívem. Ha beválik akkor ez a grade jelentős pozitív javuláson is áteshet. Aki egy kicsit is figyelemmel követte a tavalyi szezont, az láthatta, hogy returner poszton igazi őrület volt. Sok játékos ki lett próbálva, de senki sem vált be... Ezért is áldozták be ezt a picket rá.

Itt megnézhetőek a visszahordásai:

http://www.hudl.com/athlete/1416873/highlights/125494375/v2

Round 7 Pick#231 Joey Iosefa FB, Hawaii

Grade:D-

A fenti választásokkal minden hiányposztot kipipáltunk kivéve a DE posztot. A hetedik körben már nem lehet kezdő kalibert találni, hiába volt mély a választási lehetőség, de hogy egy reménybeli (project) embert se igazoltunk... vagy valakit aki rotációban tudna pörögni... és hoztunk egy FB-t. Nos ez nálam minimum egy D-

Kb egy hete olvastam, hogy Koetter mennyire motivált Lane szerepével kapcsolatban, továbbá az RB poszton még mindig elég sok játékosunk van, így 

A bejegyzés trackback címe:

https://donjohnson.blog.hu/api/trackback/id/tr537375380

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása